consulentia-uctovnictvo

Účtovníctvo

Nevyhnutnou súčasťou fungovania každej spoločnosti je zabezpečovanie vedenia účtovníctva. Táto oblasť zvykne byť u viacerých podnikateľov dosť podceňovaná. Správne a úplne vedená účtovná agenda akejkoľvek spoločnosti predchádza prípadným nedorozumeniam s autoritami štátu. Venujte sa svojmu podnikaniu a prenechajte spracovávanie účtovnej agendy na nás.

Na osobnom stretnutí prerokujeme charakter podnikania Vašej spoločnosti a nastavíme mechanizmus odovzdávania dokladov. Súčasne pripravíme návrh zmluvy o spracovávaní účtovnej agendy.

  • Zaúčtovanie dokladov

  • Kontrola účtovných dokladov

  • Spracovávanie daňových priznaní DPH, cestnej dane

  • Súhrnné hlásenia DPH

  • Spracovanie účtovnej závierky riadnej ako aj mimoriadnej

  • INTRASTAT

  • Príprava daňových priznaní a ročné zúčtovanie daní

  • Príprava reportov podľa požiadaviek

  • Kompletné vedenie personálnej a mzdovej agendy vrátane prihlasovania a odhlasovania zamestnancov na príslušných úradoch

  • Zastupovanie na úradoch na základe splnomocnenia

  • Informovanie o aktuálnych termínoch platieb daní a iných povinností

Jednoduché účtovníctvo

Hlavný rozdiel medzi jednoduchým a podvojným účtovníctvom spočíva v spôsobe účtovania. Jednoduché účtuje o príjmoch a výdavkoch z hľadiska daňového základu, zatiaľ čo podvojné účtovníctvo o nákladoch a výnosoch.

  • Fyzické osoby, podnikatelia, ktorí nie sú zapísaní v OR a ktorí preukazujú výdavky pre daňové účely v skutočnej výške a nie paušálnym odpočtom

  • Osoby, ktoré podnikajú na základe iného právneho predpisu ako je živnostenský zákon, napr. advokáti, lekári

  • Prenajímatelia, ktorí sa rozhodli pre účtovanie v sústave jednoduchého účtovníctva

  • Vedenie peňažného denníka

  • Vedenie knihy došlých a vydaných faktúr

  • Vedenie bankovej knihy

  • Evidencia hmotného a nehmotného investičného majetku

  • Vypracovanie saldokonta dodávateľov a odberateľov

  • Vedenie knihy interných dokladov

  • Vedenie pokladničnej knihy

  • Vedenie odpisových kariet

  • Vypracovanie priznania k DPH (mesačne alebo kvartálne) – platí pre platcov DPH

  • Vypracovanie súhrnného a kontrolného výkazu DPH – platí pre platcov DPH

  • Vypracovanie priznania k dani z motorových vozidiel

  • Evidencia majetku

  • Elektronická komunikácia s daňovým úradom

  • Účtovné a firemné poradenstvo

Podvojné účtovníctvo

Podvojným účtovníctvom účtujú tie účtovné jednotky, ktorým to prikazuje Obchodný zákonník (s.r.o., a.s., Družstvá) alebo aj tí, ktorým to Obchodný zákonník povoľuje (fyzické osoby – podnikatelia).

Podvojné účtovníctvo sa považuje za vyššiu formu účtovania v porovnaní s jednoduchým účtovaním a to najmä pre jeho výpovednú hodnotu, ktorá je garantovaná detailnejšími účtovnými zápismi.

Naša spoločnosť spracúva účtovníctvo v systéme POHODA.

  • Stav a pohyb majetku a záväzkov

  • Vlastné imanie

  • Výnosy a náklady

  • Príjmy a výdavky
  • Výsledok hospodárenia

  • Spracovanie účtovného denníka a hlavnej knihy
  • Vedenie knihy pohľadávok a záväzkov

  • Vedenie pokladničnej knihy

  • Evidenciu DPH

  • Vypracovanie daňových priznaní DPH, súhrnných hlásení DPH a kontrolného výkazu DPH

  • Evidenciu majetku

  • Spracovanie daňových priznaní k dani z príjmu PO a príslušných výkazov

  • Rekonštrukcia účtovníctva

Personálna a mzdová agenda

Vo veci personálnej a mzdovej agendy Vám zabezpečíme kompletný servis počnúc prípravou pracovnej zmluvy, cez registráciu na všetkých príslušných úradoch, výpočet hrubej a čistej mzdy až po prípravu a zaslanie príkazov k úhrade miezd a s tým spojených odvodov. Samozrejmou súčasťou je poradenstvo a prípadné konzultácie v predmetných oblastiach ako aj asistencia pri vhodnom výbere optimálneho spôsobu pracovného pomeru.

Prístup ku každému klientovi je personifikovaný a služby sa nastavujú v zmysle požiadaviek.

  • Príprava pracovných zmlúv

  • Prihlasovania a odhlasovania zamestnancov

  • Vedenie personálnej evidencie

  • Mesačný výpočet hrubej mzdy na základe klientom dodaných podkladov

  • Spracovanie a zasielanie hlásení pre poisťovne a daňový úrad

  • Vypracovanie ročného zúčtovania preddavkov na daň zo závislej činnosti

  • Spracovanie ročného zúčtovania zdravotného poistenia

  • Spracovanie potrebných potvrdení (zápočtový list, evidenčný list dôchodkového poistenia, atď.)

  • V prípade potreby zrážky z miezd zamestnancov

  • Spracovanie a zasielanie hromadných platobných príkazov k platbám miezd a odvodov

  • Evidencia dovoleniek

Účtovné a daňové poradenstvo

Neviete sa orientovať v spleti zákonov a termínov v ekonomickej, účtovnej a daňovej sfére? Potrebujete poradiť? Sme pripravení pomôcť Vám pri riešení akýchkoľvek otázok týkajúcich sa spomínaných oblastí. Či už pri oboznamovaní sa so zmenami v platnej legislatíve, zefektívnení účtovníctva, optimalizácii daňových povinností.

Okrem účtovného poradenstva pre slovenské spoločnosti Vám vieme poskytnúť predmetné poradenstvo v Českej republike, Maďarsku, Chorvátsku, Rakúsku, Nemecku, na Cypre a v spolupráci s našimi partnermi vo vybraných offshore krajinách. Aktuálne pre Vás pripravujeme novinky v podobe služieb v pobaltských krajinách.

Zastupovanie na úradoch

  • Daňový úrad

  • Obchodný register

  • Bankové inštitúcie

  • Sociálna poisťovňa

  • Zdravotné poisťovne