Od 1.9.2018 je účinný zákon proti byrokracii na základe ktorého pristúpila Sociálna poisťovňa k zmenám, ktoré znamenajú pre poistencov menšiu administratívnu záťaž pri vybavovaní svojich záležitostí.

Okrem rodného listu, ktoré už mamičky nemusia Sociálnej poisťovni predkladať po narodení dieťaťa (Sociálna poisťovňa o tom informovala v správe zo 6. 9. 2018), nemusia už poistenci pri vybavovaní svojich záležitostí predkladať ani nasledujúce doklady a potvrdenia:

– potvrdenie o nároku na rodičovský príspevok na účely preukázania splnenia podmienok nároku na materské – ak poistenec sám predmetné
potvrdenie nepredloží, Sociálna poisťovňa si tieto informácie bude zabezpečovať cez Ústredný portál verejnej správy (UPVS) priamo z úradov
práce, sociálnych vecí a rodiny v rámci vlastnej činnosti,
– údaje o úmrtí poškodeného, ktorý zomrel v dôsledku pracovného úrazu alebo choroby z povolania – tie si Sociálna poisťovňa overí z Registra
fyzických osôb vedeného Ministerstvom vnútra SR,
– fotokópiu výpisu z obchodného registra, zo živnostenského registra, resp. iný doklad o zriadení zamestnávateľa v konaní o dávke garančného
poistenia, keďže ide o skutočnosť známu Sociálnej poisťovni z úradnej činnosti,
– predloženie listu vlastníctva k nehnuteľnosti pri určovaní zachovania centra záujmov, ktoré je súčasťou konania o dávke v nezamestnanosti –
Sociálnej poisťovni postačí len informácia o katastrálnom území, v ktorom sa nehnuteľnosť nachádza, na základe ktorej si Sociálna poisťovňa
zaobstará prostredníctvom informačného systému katastra nehnuteľností údaje o vlastníctve k nehnuteľnosti.

(Zdroj Sociálna poisťovňa)