Firmám zapísaným v Obchodnom registri prestane od 1. júla doručovať štátna správa písomnosti doporučene poštou (žlté lístočky). K úradným zásielkam sa dostanete cez elektronickú schránku. Každá zásielka, ktorá bude doručená do elektronickej schránky sa bude považovať za doručenú aj v prípade, ak si ju neprečítate.
K aktivácii prístupu elektronických schránok potrebujete: občiansky preukaz s čipom, bezpečnostný osobný kód (BOK) a čítačku kariet. Občianske preukazy vydané po decembri 2013 čip už automaticky obsahujú.

BOK kód:
je 6-miestny kód, ktorý si sami zvolíte a budete ho používať pri prihlasovaní do schránky. Ide vlastne o číselné heslo, ktoré chráni vašu schránku napríklad v prípade krádeže dokladu. Ak ho päťkrát po sebe zadáte zle, prístup do schránky sa vám zablokuje a budete musieť navštíviť oddelenie dokladov, kde vám ho odblokujú.
BOK kód Vám aktivujú na ktoromkoľvek oddelení dokladov. Buď priamo pri žiadosti o nový preukaz, alebo kedykoľvek inokedy.

Programy pre elektronickú schránku:

Aby ste vedeli využívať občiansky preukaz s čipom, potrebujete čítačku kariet. Následne je potrebné nainštalovať si ovládač na čítačku a softvér pre prihlásenie do úradnej elektronickej schránky (eID klient).

K svojej elektronickej schránke sa dostanete cez ikonku „Prihlásiť sa na portál“ na stránke www.slovensko.sk. Na uvedenej stránke taktiež nájdete sekciu „videonávod“, ktorá Vám bude nápomocná pri inštalácii základných aplikácií a programov.

(Zdroj cas, slovensko)