Od 1.1.2021 budú musieť všetci zamestnávatelia komunikovať so zdravotnými poisťovňami len elektronicky.

Výkazy preddavkov na poistné, oznámenie o vzniku, zmene, zániku platiteľa poistného a oznámenie zamestnávateľa o poistencoch pri zmene platiteľa poistného bude možné zasielať zdravotným poisťovniam už len elektronicky.

VŠZP na tieto služby ponúka využitie elektronickej služby ePobočka. Tá umožňuje jednoduché podanie a typovanie dávok mesačných výkazov a oznámení zamestnávateľa o poistencoch. Rovnako aj v prípade nezrovnalostí vykázaných údajov v mesačnom výkaze a v oznámení zamestnávateľa o poistencoch sú všetky informácie dostupné v ePobočke a dajú sa tak rýchlo opraviť a opakovane ich zaslať.

Výhodou ePobočky je aj prehľadnosť údajov evidovaných v informačnom systéme VšZP, možnosť ich aktualizácie, zobrazenie saldokonta, či prehľady o platbách a predpisoch. V ePobočke je aj možnosť zobrazenia výsledkov ročného zúčtovania, detailný zoznam zamestnancov, ktorým bolo vykonané ročné zúčtovanie, možnosť podať otázku a námietku k ročnému zúčtovaniu a pozrieť si odpoveď na podanú otázku alebo námietku. Tiež tam je aj dostupný prehľad o zamestnancoch prihlásených vo VšZP, ich nárok na zníženú sadzbu poistného, či informácie o nedodaných mesačných výkazoch. Užitočná je aj možnosť zobrazenia chýb zo spracovania mesačných výkazov spolu s popisom chyby a s uvedením jej riešenia.

Tieto možnosti ponúkajú aj poisťovne Dôvera a Union.

(Zdroj: VŠZP)