V prípade poruchy, či výpadku pri evidencii tržieb e-kasy je podnikateľ povinný postupovať náhradným spôsobom tak, ako ukladá zákon.

  • povinnosť obnoviť prevádzku tejto pokladnice alebo tohto zariadenia do 48 hodín od vzniku poruchy
  • začať používať inú on-line registračnú pokladnicu alebo iné koncové zariadenie

Počas prerušenia prevádzky je podnikateľ povinný vyhotovovať paragón. Vyhotovuje sa v dvoch vyhotoveniach, pričom originál paragónu bez zbytočného odkladu pro prijatí, vrátení platby  za vrátený tovar alebo poskytnutú službu pri jej reklamácii odovzdá kupujúcemu a kópiu si ponechá. Údaje z vyhotovených paragónov je podnikateľ povinný zaevidovať v pokladnici, ktorej prevádzka bola prerušená, najneskôr do desiatich dní po uplynutí mesiaca, v ktorom bola prevádzka obnovená.